lördag 13 juni 2009

Förbjud all reklam!

Här (= Där, på min förra bloggportal) skulle jag ha fortsatt i måndags om de där seriekopplade memproducenterna. Så öppnade jag min blogg och fick istället syn på en massa JÄVLA-FÖRBANNAD-HELVETESSKIT PRODUCERAD-AV-IDIOTER-FÖR-IDIOTER, d.v.s.REKLAM. (Jag börjar lära mig bloggspråket, eller hur!) Reklam måste såvitt jag förstår definineras som information som man inte har bett om, med syftet att få en att köpa något man inte har efterfrågat. Är det nån som egentligen vill ha detta?? Dessutom snedvrider den konkurrensen till fördel för de redan stora och tråkiga. Ja, jag menar precis vad jag säger; reklamen har i princip inget existensberättigande. Särskilt inte idag, när jag lätt kan söka all produktinformation jag önskar på nätet, inklusive tester mm. Ändå är ännu en stund även min blogg fullständigt nedlusad av denna JÄVLA SKIT!

Detta var dagens lilla nyanserade betraktelse. Nu frågar dottern hur det går med maten. -Jo, eh jag är på gång, svarar jag! (Dessa eviga små vardagslögner... Jag ska bara hitta hur jag byter blogg.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar